Sabtu, 26 Julai 2008

Artis Pujaanku

Salah satu kegemaran saya adalah menonton rancangan Suria. Menonton rancangan-rancangan Melayu di Suria dapat menenangkan fikiran saya setelah penat bersekolah. Artis pujaan saya ialah Mastura Ahmad dan Era Farida. Mereka mempunyai bakat yang besar dan hebat. Mereka juga pelakon wanita terbaik di Suria.

Antara mereka berdua, saya lebih minat pada Era Farida. Era Farida seorang wanita yang amat berani. Berbagai-bagai watak yang dia pernah lakonkan. Kadang-kala, dia juga seorang pelawak. Ketika dia membuat lawak, saya amat geli hati dan tidak boleh tahan dengannya.

Sekarang,dia sedang berlakon cerita Segaris Sinar 1988. Dalam cerita ini, dia membawa watak seorang mak cik tua yang amat kasihan kepada seorang budak lelaki.
Cerita itu amat menyedihkan. Cerita ini juga menunjukkan berbagai emosi dan perasaan seperti menyesal dengan perbuatannya, sedih dan kecewa.

Mastura Ahmad pula seorang pelawak yang hebat. Saya amat minat apabila dia mengacara rancangan K Nite. Cerita itu tentang artis-artis Suria. Ketika dia menyanyikan lagu-lagu, suaranya lucu bila didengar. Suaranya tidak sesuai untuk nyanyian. Sumbang kedengaran lagu-lagu yang didendangkannya. Pakaiannya pula sesuai dengan wataknya dalam rancangan itu. K Nite sebuah rancangan yang menghiburkan hati saya.

Alangkah nikmatnya kalau dapat berjumpa dengan artis pujaan saya.

Tiada ulasan: