Jumaat, 25 Julai 2008

Warna kegemaranku


Saya mempuyai beberapa warna kegemaran. Warna-warna yang saya gemari ialah biru, merah, jingga dan hijau. Warna-warna ini akan membuat hati saya gembira dan tenang. Setiap kali saya hendak membeli-belah, saya akan memilih barang-barang yang berwarna warna-warna tersebut. Selain itu, saya juga memilih barang-barang tersebut berdasarkan seperti harga, kulit, jenama dan kualitinya.

Pendapat saya terhadap warna tersebut mempunyai makna yang tersendiri bagi saya.
Contohnya, warna biru ialah warna yang dapat menenangkan hati dan fikiran saya terhadap semua masalah yang saya sedang hadapi. Merah pula menunjukkan mood saya yang amat marah, cemburu ataupun berani. Manakala, jingga ialah warna yang sentiasa ceria dan suka membuat kawan lebih rapat. Bagi saya pula warna hijau melambangkan seorang yang baik, jujur, rajin dan bijak.

Semua warna mempunyai sifat tersendiri bagi hidup saya. Apabila saya hendak membeli hadiah, saya juga akan memilih hadiah berdasarkan warna yang sesuai untuk orang tersebut. Inilah kisah warna kegemaranku.

Tiada ulasan: