Selasa, 22 Julai 2008

Kisah Lucu Ketika Bermain Badminton

Saya teringat akan satu kisah lucu sewaktu saya bermain badminton suatu ketika dahulu. Ketika itu, saya sedang bermain di kolong blok saya bersama adik saya. Sedang kami seronok bermain, tiba-tiba bulu tangkis itu tercampak ke tempat lain dan hilang.

Saya dan adik dengan cepat mencari bulu tangkis itu kerana bulu tangkis itu kepunyaan jiran saya. Kalau kami hilangkan, pasti harus mengganti rugi harga bulu tangkis tersebut. Selepas beberapa minit mencari di sekeliling kami, saya ternampak suatu benda yang berbulu. Saya pergi ke tempat tersebut dan meraba-raba benda tersebut. Rupa-rupanya, bulu tangkis itu tersangkut di atas telefon awam.

Saya dan adik berasa lega setelah menjumpai bulu tangkis itu. Kemudian, kami sambung bermain di kolong blok Kali ini, kami bermain dengan lebih berjaga-jaga. Takut kalau-kalau perkara itu berulang lagi. Kami pun bermain dengan gembira. Itulah kisah lucu yang pernah saya alami ketika bermain badminton.

Tiada ulasan: