Jumaat, 18 Julai 2008

Membeli-belah

Satu lagi kegemaran saya ialah membeli-belah. Saya selalu ditemani oleh datuk saya ketika saya hendak pergi ke pusat membeli-belah seperti IMM, Jurong Point dan banyak lagi. Di dalam keluarga saya, ibu dan datuk saya juga suka membeli-belah. Minat saya kepada membeli-belah datang daripada mereka kerana mereka sering mengajak saya ikut serta setiap kali mereka keluar berbelanja.

Setiap kali saya membeli-belah, saya suka membeli barang-barang berjenama yang mahal harganya. Jenama-jenama yang saya gemari adalah Bonia, Gucci dan Adidas. Sebulan sekali, saya akan berbelanja membeli banyak barang seperti mainan, telefon bimbit, cermin mata dan alat solek. Saya juga pernah berbelanja sehingga wang saya habis. Kegemaran ini membuat saya menjadi seorang yang boros. Membeli-belah adalah sesuatu kegemaran yang akan menggembirakan hati saya jikalau saya sedang bersedih. Apabila saya bosan, selepas sekolah, saya akan pergi membeli-belah seorang diri. Selain membeli-belah, saya juga suka bersiar-siar dan menonton wayang.

Jenama Adidas yang saya gemari


Satu lagi jenama kegemaran saya, GUCCI. Mahal sekali!

Tiada ulasan: